Το όνομά μου είναι θάνατος, οι φίλοι με φωνάζουνε πουτάνα…

του Παντελή Προμπονά

 Αλλά το ασάλευτο ταξίδι των πορνών,
ποιός από σας, τυφλοί, ποτέ το βλέπει;
Ο μεσονύχτιος ήλιος πάντοτε το σκέπει
και τ’ άστρο κάποιων άγνωστών σας ουρανών.

[ν. καββαδίας]

 Η ιστορία κύκλους δεν κάνει, δεν θα μπορούσε άλλωστε καθώς έτσι θα έλλειπαν τα στοιχεία της μνήμης και της εμπειρίας. Έπρεπε όμως να διδάσκει. Καταγραφή, αποκάλυψη, υγειονομικός έλεγχος. Τόσες κανονικοποιητικές λέξεις για τόσο απεχθείς κοινωνικές συμπεριφορές. Ο σύγχρονος κοινωνικός κανιβαλισμός και ο σύγχρονος πολιτικός ολοκληρωτισμός δεν έχουν ανάγκη στρατόπεδα συγκέντρωσης, προγραφές και περιβραχιόνια με αστέρι. Αρκεί η τηλεοπτική εικόνα και η διασπορά μιας φωτογραφίας από τα social media, μέχρι η Αστυνομία να βάλει plugin των social media στο site της και τότε οι σύγχρονοι καταδότες δεν θα χρειάζονται κουκούλες, χρηματισμό και εξουσία αλλά ένα profile στο facebook όπου ανάμεσα στο τελευταίο shared σκυλάδικο από το youtube και την πιο πρόσφατη θεωρία συνομωσίας θα στιγματίζουν το σύγχρονο κοινωνικό περιθώριο, το «α-ποκείμενο» της εποχής μας.

Πουτάνες στα παράνομα μπουρδέλα του κέντρου της Αθήνας. Σώματα δημοσίας χρήσης, αγνώστων λοιπών στοιχείων. Έτοιμα να υποδεχθούν τις ορέξεις του «οικογενειάρχη», του «πατέρα», του «αδελφού». Η μπουρδελότσαρκα της ημέρας όμως έφερε την Τατιάνα, κι άλλες έντεκα μέχρι στιγμής, στον υγειονομικό έλεγχο. Η διάγνωση καταδικαστική: HIV. Και τώρα; Οι λέξεις πρέπει να γίνουν καθωσπρέπει: η πουτάνα ιερόδουλη, το μπουρδέλο οίκος ανοχής, ο νταβατζής επιχειρηματίας, οι πελάτες επισκέπτες για να γραφτούν οι ανακοινώσεις, να βγούνε οι φωτογραφίες και να διαφημιστεί η επιτυχία: επιχείρηση «καθαριότητα» παραμονές των εκλογών. Μια σωστή διαφήμιση θέλει πρωταγωνιστές, θέλει και διαφημιζόμενο προϊόν. Η σύγχρονη βιοεξουσία κρατάει τα όπλα του πληθυσμιακού ελέγχου, της καθαριότητας και της απομάκρυνσης του κινδύνου σε μια βαθύτερη σχέση με την ανθρώπινη υποτέλεια. Ορίστε το μήνυμα παραδοτέο: μαζί μας θα είστε ασφαλείς.

Το ρεσιτάλ απανθρωπιάς ολοκληρώνεται: οι νταβατζήδες και τα κυκλώματα διακίνησης, οι «άκρες» στην Αστυνομία, τα «δόντια» στα υπουργεία, οι δουλέμποροι και ολόκληρο το σύστημα trafficking μένει στο απυρόβλητο. Η σκληρή γλώσσα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων αλλάζει θέσεις τους θύτες και τα θύματα και μαζί της θέλει να συμπαρασύρει και ολόκληρη την κοινωνία. Το στίγμα γίνεται δικαίωμα στην υγεία, η σύλληψη δικαίωμα στην πρόληψη. Η ζωή αναπλάθεται εντός ενός νέου πολιτικού αφηγήματος: ορισμένες ζωές έχουν περισσότερο σημασία από άλλες, ορισμένα σώματα είναι περισσότερο υπαρκτά από κάποια άλλα, ορισμένες επιθυμίες είναι πιο νόμιμες από κάποιες άλλες.

Συλλογικές φοβίες και ηθικός πανικός. Έχουν χυθεί τόνοι μελανιού για να αναδείξουν την πολιτική χρήση της ασθένειας και δει του HIV. Αυτής της ασθένειας που βρίσκεται στο επίκεντρο ανθρωπιστικών κρίσεων και πολιτικών του ανθρωπισμού, σεξουαλικότητας και ηθικής, κινδύνου και εχθρού. Η προσωπογραφία της ανήθικης, της άρρωστης, της πονηρής γυναίκας η οποία ενεργητικά μολύνει τους άνδρες πελάτες της σχηματίζει τη φιγούρα μιας ξένης. Σε μια ξενότητα όχι απαραιτήτως εθνοτική.  Η κατασκευή του περιθωρίου αποτελεί συνειδητή και σκόπιμη επιλογή ώστε εκεί να κατατάσσει ο κυρίαρχος λόγος όλους τους «κινδύνους» για τον εθνικό κορμό. Η τριπλή περιθωριοποίηση μιας μετανάστριας, χωρίς χαρτιά, που εργάζεται ως πόρνη την καταδικάζει σε ένα περιθώριο που δεν υποβάλλεται ποτέ στη βάσανο της αμφισβήτησης. Οι ταξινομήσεις και οι κατηγορίες έτοιμες προς κατανάλωση από μυαλά εκπαιδευμένα να καταναλώνουν.

Επιστρέφω στην ιστορία. Όχι δεν κάνει κύκλους. Και αυτό σήμερα οφείλει να μας βαρύνει δυο φορές, όλους. Αν κάτι έπρεπε συλλογικά να έχει διδαχθεί η κοινωνία είναι ο μηχανισμός παραγωγής των «επικίνδυνων ζωών». Ας θυμόμαστε όλοι τι συμβολίζουν οι υγειονομικές ζώνες και οι επιχειρήσεις καθαριότητας, ο έλεγχος του πληθυσμού και η ιατρική γνώση, τα πολιτικά δικαιώματα και η εκμετάλλευση του ανθρώπου. Τι ειρωνική συγκυρία, μαζί με το διασυρμό μερικών γυναικών, του θανάτου όπως τις ονόμασαν, ανακοινώθηκε και η λειτουργία ενός στρατοπέδου συγκέντρωσης για κάποιους άλλους «μιερούς», που θα ζήσουν εκεί τη συνέχεια του δικού τους δράματος.

Αν κάτι με φοβίζει δεν είναι η ιατρική και ψυχολογική βοήθεια που θα λάβουν οι θύτες, από αυτή θα υπάρξει άφθονη. Τα ουσιαστικά θύματα, οι γυναίκες που ονομάστηκαν θάνατος στο εξής θα ζήσουν μια ζωή στην εσχατιά της ανθρωπινότητας, μαζί με το στίγμα, πιθανώς την κράτηση, τη φτώχια, την απανθρωπιά…

 Αν κάτι με φοβίζει είναι ο θάνατος της κοινωνικής μας συνείδησης.

15 Σχόλια to “Το όνομά μου είναι θάνατος, οι φίλοι με φωνάζουνε πουτάνα…”

  1. Reblogged this on pnevmantilogias and commented:
    O Foucault κι ο Agamben στο προσκήνιο γι άλλη μια φορά.

  2. Ευτυχώς που υπάρχουν άνθρωποι που σκέφτονται και γράφουν σαν κι εσένα Παντελή.
    Υπάρχει άνθρωπος που θα μπει στο site της ΕΛ.ΑΣ. θα δει αυτές τις κοπέλες να τον κοιτάνε στα μάτια… και θα ανησυχήσει για την τύχη των πελατών τους; Πραγματικά!
    Θα ‘πρεπε να έχει βάλει η αστυνομία μαζί με το τηλέφωνο του ΚΕΕΛΠΝΟ για τους πελάτες και ένα τηλέφωνο για όποιον ενδιαφέρεται να κάνει κάτι για ΑΥΤΕΣ και τις συναδέλφους τους!!! Όχι, βάλτε και κωδικό δίπλα στις φωτό ρε… να ‘μαστε σίγουροι, όπως κάνουνε με τα μεταλλαγμένα γιαούρτια και τα γάλατα που αποσύρονται για την προστασία των καταναλωτών …λευκής σαρκός!

  3. Προφανώς (θα επαναλάβω)οτι η συγκεκριμενη και καθε «συγκεκεριμένη» κοπέλα ηταν θυμα που κόλλησε παρα τη θέληση της HIV.Προφανώς και ηταν άτυχη για να βρεθει να κάνει αυτό το επάγγελμα κάτω από πιεσεις που δε γνωρίζουμε λεπτομερως…όμως ως εκει.Το οτι ήταν θύμα δε σημαινει οτι πρεπει να εκδικηθεί τον κοσμο για τη αδικία του.Ηταν υποχρεωμενη να δηλώσει ότι ασθενεί.Εχει ευθυνη 100% γι’αυτό και ασφαλώς θα συμφωνησω με τον Αμερόληπτο.Μερίδιο ευθυνης βέβαι φερει και ο πελάτης που πήγε μαζί της αλλά με την ιδια λογική κι αυτός θυμα ειναι οποτε ας κολλήσει και αλλους 15…Δεν πάει ετσι ρε παιδια!!

    • Ο πελάτης που απαίτησε να κάνει σεξ χωρίς προφυλακτικό ήδη έχει μεταδώσει την ασθένεια με τις επόμενες σεξ. επαφές του, ιδίως στη σύζυγο ή τη γκόμενα και είναι απολύτως υπεύθυνος και επειδή κόλλησε και επειδή μετέδωσε. Έχει ευθύνη 100% κι όχι μερίδιο ευθύνης. Ο πελάτης (?!?!?!) όταν προσφεύγει στον αγοραίο έρωτα πρέπει να θεωρεί δεδομένο ότι η κοπέλα είναι φορέας του ιού. Έτσι έλεγαν οι εκστρατείες του ’80.
      Σκεφτείτε ότι στις αιμοδοσίες αποκλείονται πλήρως άτομα που έχουν επικίνδυνη ετεροφυλοφιλική συμπεριφορά, δηλαδή αυτοί που κάνουν σεξ χωρίς προφυλακτικό κι αυτοί που κάνουν πορνικό σεξ με προφυλακτικό, έτσι για να γίνει κατανοητό ποιος πράγματι έχει ευθύνη.

    • Νομίζω ότι μία κοπέλα που είναι εξαρτημένη από τα ναρκωτικά και κάνει πληρωμένο έρωτα για να εξασφαλίσει τη δόση της και την επιβίωσή της, δεν έχει την ψυχική νηφαλιότητα να κάνει εξετάσεις για να δει εάν νοσεί. Δεν νομίζω να το ήξεραν. Επίσης δεν νομίζω ότι είχαν στο μυαλό τους «να εκδικηθούν την κοινωνία». Οι νοικοκυραίοι που ασελγούσαν σε ναρκομανείς ας κοιταχτούν στον καθρέπτη, και όλοι εσείς που ασελγείτε με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο σε ανθρώπους άρρωστους και άστεγους.

  4. οποιος στα μπουρδελα ζηταει οργασμο
    20Ε πληρωνει τον καθε βιασμο…

  5. Ενδιαφέροντα όλα τα παραπάνω, αλλα να προσθέσω και εγώ, οτι πέρα από το ζήτημα του ποιος ειναι ο θύτης και ποιό το θύμα στην πορνεία, παίχτηκε και κάτι άλλο πολύ χοντρό αυτές τις μέρες στα κανάλια που αφορά το συλλογικό υποσεινήδητο ως συνήθως! Εγώ δεν έχω τηλεόραση, και είδα ειδήσεις για 5 λεπτά σε ένα γυράδικο στη σαλονίκη και έπαθα πλάκα! Τρομακτική μουσική, στην οθόνη ζουμ σε πουτάνες, στενά δρομάκια καιαπό κάτω τίτλος «Τρόμος και στη θεσσαλονίκη!»
    Εγώ στον δρόμο δεν είδα κανέναν τρόμο βέβαια. Αλλα οι άνθρωποι μιζεριάζουν με την οικογένεια τους, όχι μόνο φοβούνται λίγο παραπάνω για το «έξω» αλλά ακόμα χειρότερα, οι ειδήσεις παίζουν με τα αποθημένα τους αισθήματα. Δε θέλει πολύ μυαλό για να καταλάβει κανείς το γιατί ελκύουν αυτά τα θέματα στις ειδήσεις. Χτυπάνε κατευθείαν εκει που πονάει, στην καταπιεσμένη σεξουαλικότητα. Ο άνθρωπος βλεπει τις ειδήσεις γιατί ελκύεται να βλέπει νύχτα και πουτάνες, και λίγο τον ενδιαφέρει αν υπήρξαν άντρες που κόλησαν, ή «ποιός φταίει».

    Όταν βγήκε το dvd της τζούλιας, πολλοί πολιτικοποιημένοι, σωστά έλεγαν οτι δεν ήταν τυχαία η μέρα που βγήκε (νομίζω υπογραφόταν η δανειακή σύμβαση ή κατι αντίστοιχο). Αλλα κανείς δεν ασχολήθηκε δημόσια με το «τι συνέβη στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων εκείνη τη μέρα». Γιατί οι άνθρωποι νοιάζονται ποιό πολύ να δουν μια πόρνη να πηδιέται, από το να μάθουν για την πολιτική; Τι συμβαίνει με τα συλλογικά αποθημένα της καταπιεστικής κοινωνίας μας;; πως μεγαλώνουν τα παιδιά μας που ακούνε μόνο «μην το κανεις αυτό»; Που είναι υποχρεωμένα να κάθονται ακίνητα, για 12 χρόνια, έξι ώρες τη μέρα και να υπακούνε. Πως είναι δυνατόν τέτοιος πληθυσμός, να ενδιαφέρεται για το αν η πουτάνα είναι θύμα ή όχι; Αυτό που τον ενδιαφέρει είναι η ζωή που έχασε, που λόγω διαστρέβλωσης στο μυαλό του της πραγματικής ουσίας της ζωής και του έρωτα, Ποθεί και μισεί τον έρωτα, ζηλεύει υποσεινήδητα τις πόρνες και για αυτό τις βρίζει και τις διαπομπεύει.

  6. […] Αναδημοσίευση από η Λέσχη, φτιάχνοντας τα τετράδια της ανυπότακτης θεωρία… […]

Σχολιάστε